אריסטגורה ונצ’רס קפיטל – כאשר מחברים שותפים יפנים וישראלים זה כמו לחבר סושי עם טחינה – מוזר בהתחלה אבל אח”כ זה ממכר  

אריסטגורה VC נכנסת בסערה לשוק ה- Early Stage הישראלי. הקרן הישראלית-יפנית שהושקה בשלהי הקורונה מיישמת כפי שהתחייבה אסטרטגיית השקעה בסטאראפים בשלבים מוקדמים, ועוזרת לחברותיה להיכנס לשוק האסייתי בקצבי חדירה ישראליים עם סטנדרטיים יפנים.  

 

הקרן Aristagora VC הושקה בספטמבר 2020 וכבר בחנה מעל ל-400 חברות מתחילת ינואר. הקרן גייסה את המוסדיים היפנים להשקעות בשלבים מוקדמים בסטרטאפים ישראלים ובפועל היא קרן ההון סיכון ישראלית-יפנית היחידה בארץ, שאינה CORPORATE VC. הקרן החלה לפעול בזמן מגפת הקורונה וכבר פתחה דלתות לעשרות חברות לשיתופי פעולה גלובליים. מאז ינואר האחרון השקיעה הקרן בהובלת משה צרפתי וענת תילא צ’רני בשלוש חברות בתחומים שונים ובמהלך 2021 מתעדת הקרן להשקיע בעוד כ-7-10 חברות נוספות.

 

קרן Aristagora VC אשר הושקה בספטמבר האחרון הינה ייחודית בסצנה הישראלית, כאשר מרבית השחקנים היפנים בישראל הינם שחקנים תאגידיים, Aristagora VC הביאה לחיבור בין שותפים יפנים לשותפים ישראליים לטובת הקמת קרן הון-סיכון יפנית פרטית ראשונה בישראל.

 

טקאשי שינודה   (Takeshi Shinoda- President & General Partner) השותף המנהל את משרדי הקרן בטוקיו מסר: “העניין של גורמים עסקיים מיפן בשוק הטכנולוגיה הישראלי נמצא במגמת עלייה החל משנת 2015 במהלכה היו חילופי ביקורים של ראש ממשלת ישראל וראש ממשלת יפן. הידוק היחסים הממשלתיים תרם במידה להידוק היחסים העסקיים בין המדינות ולהגברת שיתופי הפעולה העסקיים. בעוד שיש מספר עולה של נציגויות של גופים יפנים המשקיעים בחברות ישראליות ומייצרים שיתופי פעולה מסחריים, אנחנו שמחים להיות בין הקרנות היחידות אשר מגובות במשקיעים יפנים מוסדיים ואשר אינן CORPORATE VC. הדבר מאפשר לנו חופש פעולה בהיבט של אסטרטגיית ההשקעות שלנו”. הקרן מדגישה כי יזמים ישראלים מבינים כי על מנת שחברה תצליח ותגיע לסבבי גיוס מתקדמים היא צריכה לבנות תיק מוצרים שלא יתמקד אך ורק בתרבות המערבית אלא גם במזרח, וביפן בפרט.

  

כידוע היפנים הם EARLY ADOPTERS באימוץ טכנולוגיות פורצות דרך, אבל, אסטרטגיית ההשקעות של מרבית הגופים היפנים היא ברמת ASSET CLASS של חברות בוגרות יחסית מבחינת בשלות המוצר\הטכנולוגיה אותן מפתחות. ככלל, מרבית המשקיעים היפנים יעדיפו להשקיע בחברות רק לאחר שיצרו הסכם מסחרי עם אותה חברה ובדקו את יכולות הטכנולוגיה ו\או המוצר. הייחודיות של הקרן שלנו היא שבשונה ממרבית גופי ההשקעה היפנים הפעילים בארץ, הקרן מתמקדת בשלבי ה-EARLY STAGE בהן חברות עדיין בשלבי הפיתוח המוקדמים. למעשה, הקרן משמשת מקפצה בעבור חברות צעירות לחדירה לשוק האסייתי במרווחי זמן ישראליים אבל עם סטנדרטים יפנים.

 

הקרן מגדירה עצמה כ-Feeder Fund לקרנות ההמשך ובעצם משמשת כפלטפורמת צמיחה לחברות צעירות לפני סבבים מתקדמים שבהם קרנות ההמשך תופסות את ההובלה. מצד אחד, הקרן פיתחה מערכות יחסים עם אנג’לים ומיקרו-קרנות ומהצד השני עם מרבית משקיעי ההמשך והקרנות הוותיקות. בכך, נוצרו שיתופי פעולה יחודיים כבר בסבבי ההשקעה הראשונים תוך סיוע של הקרן לחברות בכניסה לשוק האסייתי

 

הקרן, אשר מתמקדת בטכנולוגיות עמוקות בחרה לא להתמקד בורטיקל ספציפי מתוך אמונה כי יזמים צעירים צריכים גמישות בשלבים הראשונים ולא מגבלות בלתי נחוצות מצד משקיעי החברה.

 

מינואר, הקרן השקיעה בחברות כמו Nimble אשר פיתחה טכנולוגיה פורצת דרך בעולמות ה-BeautyTech ולאחר שנים של פיתוח הושק באפריל המוצר בקמפיין Kickstarter מוצלח אשר חצה את יעד הרכישות מספר דקות מרגע תחילת הקמפיין. עד כה מכרה החברה אלפי יחידות של המכשור החכם.

 

Suridata.ai חברת סייבר, שמקלה על חיי ה-CISO בארגונים גדולים ומאתרת את המידע הרגיש של הארגון על ידי שימוש בלמידת מכונה ועיבוד שפה טבעית. כמו כן, השקיעה הקרן בחברת Lynxight אשר פיתחה טכנולוגיית Deep-Tech בעולמות ה-Underwater Vision לזיהוי מקרי טביעה וסכנה בגופי מים גדולים תוך התמודדות עם מספר אירועים במקביל. עד כה הקרן השקיעה לצד משקיעים ואנג׳לים מובילים מהתעשייה כגון IBI Capital, Entree Capital, Colorado Fund, Lion Bird וחממות ושחקנים נוספים.

  

הקרן שוקדת על שיתופי פעולה רבים עם משקיעים, קרנות ,אקסלרטורים, חממות וגופי השקעה בארץ ובעולם מתוך כוונה לתת ערך אמיתי לחברות הקרן ושותפיה האסטרטגיים.

 

מנהלי הקרן מאמינים כי העבודה עם חברות צעירות שונה משמעותית מעבודה עם חברות בשלבים מאוחרים. ולכן, ישנה חשיבות רבה  לפתיחת הדלתות אותן הקרן מציעה מלבד היותנו משקיעים פיננסיים. Aristagora VC הוקמה כדי לעזור ליזמים ולתמוך במקומות בהם החברה עדיין חסרה תוך פתיחת הפריזמה לשווקים חדשים והזדמנויות נוספות. הקרן כאן כדי למקסם את יכולות היזמים וכדי לעזור לשרוד את רכבת ההרים האינסופית של בניית סטארטאפ.

Share:

Thank You for Considering Aristagora VC as a Potential Investor!

One of Our Team Members Will Contact You Shortly